Inloggen
Je kan op twee manieren toegang krijgen tot je persoonlijke en vertrouwelijke informatie in Mijn CM.
Met een Mijn CM-account
- Je maakt een Mijn CM-account aan met een uniek e-mailadres en zelfgekozen wachtwoord. Daarna koppel je het account eenmalig aan je elektronische identiteitskaart. In deze video leggen we uit hoe je dat kan met de Mijn CM-app.
- Nadien kan je inloggen met je e-mailadres en wachtwoord, zowel op Mijn CM-web als in de Mijn CM-app.
Zonder een Mijn CM-account
- Door aan te melden via het externe overheidsplatform CSAM (met een eID-reader, Itsme-app …). Je hebt hiervoor dus geen e-mailadres en wachtwoord nodig.
- Dit kan enkel op Mijn CM-web. Om de Mijn CM-app te gebruiken, heb je altijd een account nodig.
Om met een e-mailadres en wachtwoord aan te melden, moet je je eerst registreren. Dit wil zeggen dat je een beveiligd Mijn CM-account aanmaakt. Lees hoe je een beveiligd Mijn CM-account aanmaakt.
Pas wanneer je een beveiligd Mijn CM-account hebt, kan je aanmelden met e-mailadres en wachtwoord. Zolang dat niet het geval is, krijg je de melding ‘ongeldig e-mailadres of wachtwoord’.
Verandert je e-mailadres? Lees hoe je je e-mailadres aanpast in Mijn CM.
Gezichtsherkenning is voorlopig enkel beschikbaar voor Apple-toestellen. Voor Android-toestellen laat Google dit nog niet toe.
Het instellen van een vingerafdruk lukt op zowel Apple- als Androidtoestellen zolang je apparaat over deze mogelijkheid beschikt.
Via de knop ‘e-mailadres vergeten’ kan je met je rijksregisternummer het e-mailadres opvragen waarmee je je Mijn CM-account hebt aangemaakt. De voorwaarde is wel dat het een beveiligd account is, je moet het dus gekoppeld hebben aan je elektronische identiteitskaart. Enkel dan ontvang je een e-mail waarin je kan doorklikken naar de CM-website om aan te melden.
Meld aan met je e-mailadres en wachtwoord.
Je kan je pincode verwijderen en opnieuw instellen via deze stappen:
- Knop ‘meer’ rechts onderaan
- Aanmeldingsopties
- Pincode
- Pincode verwijderen
- Stel een nieuwe pincode in
Via de knop ‘wachtwoord vergeten’ kan je een nieuw wachtwoord opvragen. Je ontvangt een e-mail met een link om je wachtwoord te wijzigen. Die link is slechts een beperkte tijd geldig; breng de wachtwoordwijziging dus meteen in orde.
Ontvang je toch geen e-mail (ook niet in je spam), dan heb je waarschijnlijk nog geen Mijn CM-account met dat e-mailadres. Je kunt dan een nieuw Mijn CM-account aanmaken met dat e-mailadres en daarbij een wachtwoord kiezen.
Heb je in het verleden toch al eens aangemeld, dan was dat wellicht zonder een Mijn CM-account (dus zonder wachtwoord, maar met eID of Itsme). Meer informatie vind je bij ‘Hoe raadpleeg ik mijn persoonlijke gegevens in Mijn CM?’.