Refac
Refac is het CM-systeem om de facturatie van verpleegkundigen in de derdebetalersregeling te behandelen.
Refac levert onder meer een afrekenbestand (of desgevallend een verwerpingsbestand), dat de afrekening op papier vervangt.
UCP (Uniek ContactPunt)
Iedere verpleegkundige heeft een UCP. Dit is het Uniek ContactPunt voor alle vragen over facturatie en akkoorden.
Voor technische vragen blijft de softwareleverancier het eerste aanspreekpunt.
Veelgestelde vragen
- Hoe kan ik bij een niet-toegelaten cumul op basis van het verstrekkersnummer de contactgegevens (naam, voornaam, adres) van die verstrekker terugvinden?
- Kan ik mijn zending annuleren zoals voorheen?
- Zal CM in Refac mijn facturatie nog verbeteren?
- Welke informatie vind ik in zone 149 van mijn afrekenbestand?
- Blokkerende fout B201803
- Foutcode type E
- Foutcode 502255
- Verwerpingen 500118 en 500119
- Verwerping 500403 of 5004K6
- Verwerpingen 500444 en 500445
- Verwerping 500453
- Verwerping 500464 bij prestatie 424874
- Verwerping palliatief forfait
- Verwerpingsbestand (bericht MyCarenet 920099)
- Verwerpingsbestand (bericht MyCarenet 920999)
- Weigeringsbericht 920999
- Wie is mijn UCP (Uniek ContactPunt)?
- Wat zijn de contactgegevens van mijn UCP?
- Kan ik van UCP veranderen?
- Hebben alle verpleegkundigen een UCP?
- Wat is mijn UCP als ik via een groepering factureer?
- Wie moet je contacteren voor een technisch probleem met je software?
- Mijn rekeningnummer is veranderd. Aan wie moet ik deze informatie bezorgen?